Vrijdag 4 november Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu Vrijdag 4 november Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu

Vrijdag 4 november Sanur

Door: Dini

Blijf op de hoogte en volg Dini

04 November 2011 | Indonesië, Sanur

Vrijdag, 4 november 2011 Sanur

Lieve allemaal,

Het is leuk je dag te beginnen met het lezen van de mails, ook de leuke reacties op mijn blog krijg ik binnen via hotmail. Daarna even digitaal de krant lezen voor het laatste nieuws en we zijn weer helemaal bij. Blijf je toch betrokken bij het thuisfront en hoeven we straks geen inburgeringscursus... Bert heeft zijn camera alweer in de hand want er zit één of ander exotisch vogeltje voor ons balkon in de boom en dat nodigt onmiddellijk uit tot enige fotografische aktie...

Gistermiddag na het Raften nog een tijdje aan het zwembad doorgebracht en druppelsgewijs kwamen er mensen van de Javagroep terug van een excursie en in het zwembad werden de avonturen breed uitgemeten, gezellig. Rond de klok van 18.00u naar het strand om te kijken wat er hier van de zonsondergang te zien is. Tenslotte gaat hij aan de andere kant van het uitsteeksel onder en aan deze kant komt hij op. Bert gaat nog een keer vroeg op om dat vast te leggen. Toch was de lucht prachtig hier, wel geen zon maar een blauwe lucht, rode gloed en witte wolken, zie foto. Bert wil aan het strand daar een foto van schieten zit z'n batterij nog in de oplader, haha. Krijg je ervan als je eens een dagje je fototoestel thuis laat, je bent meteen onttoestelt.

Daarna even terug naar de kamer, zagen we de twee van de groep in de tuin staan die die we gisteren in Kuta ook al hadden gezien, volgens mij missen ze ons. Zegt dus niets als je in een zéér luxeus hotel zit en je mist de mensen die in een eenvoudig doch fantastisch hotel zitten, haha. Zijn met ze uit eten gegaan en ook daar kwamen steeds twee mensen van de ontbonden Javagroep bijzitten. Steeds weer een tafeltje erbij, de restauranteigenaar keek steeds vrolijker want ook hier is de crisis voelbaar, het is volgens hem erg rustig.

Daarna wandelden we nog even door om te pinnen en ik wil 2.5 miljoen, is het bedrag te groot. Dan maar 2 miljoen, druk ik een nul te weinig, krijg ik 200.000, haha dat is € 16,50 met € 2,00 kosten......... Gelukkig toch nog het juiste bedrag gekregen, het valt niet mee om miljonair te zijn, je wordt gek van al die nullen ..............haha.

Daarna liepen we langs een massagesalon, zeg maar hok.... en daar heb ik een voetmassage gekregen, Bert moest toch wachten dus hij ook op die stoel. Dan ook nog maar even een gezichtsmassage en liepen we straal voor paal naar ons hotel terug met die vette pieken.............. Je had ons vanmorgen moeten zien toen we wakker werden, haha miss world zal ik nooit worden. Elke dag worden de lakens van ons bed verschoond , wel prettig als je goed in het vet bent gezet.... Het was natuurlijk weleens goed een haarkuur in deze hitte.

Vandaag lazen we in de Sanurkrant (engels) dat er hier een hittegolf heerst, het was lange tijd niet zo warm geweest. Inderdaad is het erg warm, 36 gr. in de schaduw, als je uit het zwembad stapt moet je meteen in de slippers anders voer je een gratis regendans uit............ de geluiden daarbij schieten vanzelf je mond uit. Deze temperaturen schijnen vaker voor te komen tijdens de overgang van het droge naar het natte seizoen.

Over dansen gesproken, in Kalibaru, de laatste plaats op Java waar we verbleven zaten we in een hotel die overal huisjes had staan en in eentje sliepen wij. Nou zie je overal die kleine gekko's, niks aan de hand, zij zijn banger voor jou dan jij voor hun. Ik doe eerst de hordeur open alvorens de gewone deur en daar valt zo'n beest boven op mij. Ik schrok me dood en hijgde als een imbeciel en sprong letterlijk door de kamer. Bert schrok weer van mij en zei dat ik me niet zo aan moest stellen. Nou toen zag hij de boosdoener en met hem 2 mannen van de groep die reageerden op mijn regendansgebrul. Het was een joekel van een gekko en zij waren het erover eens dat ik legaal gegild heb. Dat beest zat boven op die deur (ze hebben hier grote kieren) en door het openen van de hor schoof hij zo op mijn kop.........................haha dat beest is nu nog stokdoof.

Vanavond tijdens de zonsondergang een lange wandeling gemaakt langs het strand en via de hoofdstraat weer terug, is het wat koeler en krijgen we toch onze beweging. Lekker hier in het restaurant van het hotel gegeten en nu nog even mailen met het thuisfront......................

Selamat tidur als jullie er vanavond aan toe zijn. Hieronder een link naar mijn laatste foto's voor een indruk van Sanur

https://picasaweb.google.com/117274050567121899415/FotoSDiniSanurEnKuta?authkey=Gv1sRgCPvwyfO4p_3ZuAE#

  • 04 November 2011 - 13:16

    Alex:

    Fantastisch!!!

  • 04 November 2011 - 13:34

    Steven:

    Sjongejonge Dini, niet verkeerd, dat Bali!

    Maar het was denk ik beter geweest om met die enge gekko gewoon te blijven dóórdansen, dan had je misschien een verkoelende bui bij mekaar gedanst!

  • 04 November 2011 - 16:43

    Drea:

    Dat is genieten voor jullie, en wij ook een beetje van de mooie foto's wat een kleuren en wat is Nederland dan grauw .
    maar ja ,we moeten het er
    maar mee doen .
    geniet ze en ga zo door met je verslag het is net of ik een boek van Annie MG Smidt aan het lezen ben .
    groetjes Drea
    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dini

Actief sinds 21 Dec. 2009
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 36822

Voorgaande reizen:

01 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Rondreis Oost Turkije

21 Oktober 2011 - 21 November 2011

Rondreis Java&Bali

10 Januari 2010 - 10 Maart 2010

Down Under

Landen bezocht: