Woensdag 2+ Donderdag 3 november - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu Woensdag 2+ Donderdag 3 november - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu

Woensdag 2+ Donderdag 3 november

Door: Dini

Blijf op de hoogte en volg Dini

03 November 2011 | Indonesië, Batavia

Woensdag, 2 en donderdag 3 november 2011 Sanur&Kuta&Ubud

Gistermorgen begon de 1e dag die we helemaal zelf mochten invullen, ook weleens lekker na ruim een week een strak, doch enerverende agenda. Het zitgedeelte van het restaurant heeft alleen een dak, het waait in deze warmte lekker door en wij ontbijten daardoor lang.... keus uit 5 menu's, het is goed verzorgd en smaakt heerlijk, wat heb je nog meer te wensen. Na het ontbijt geruime tijd aan en in het zwembad doorgebracht, wel in de schaduw want het is hier bloody hot. De zon is echt genadeloos je verbrand waar je bijstaat, goed smeren dus en vergeet de Deet niet voor ongewenste uitstulpingen............

Rond de klok van 2 uur een taxi naar Kuta genomen, dit plaatsje ligt aan de andere kant van het onderste uitsteeksel van Bali. Een jong stelletje uit onze groep ging met ons mee. Volgens Ger, onze Belg, zijn er eigenlijk maar 3 echt toeristische plaatsen in het onderste gedeelte van Bali, Sanur, Benoa en Kuta, waarvan Kuta het meest drukke, Benoa het meest luxeuze en Sanur het meest rustige plaatsje is. Wij zitten hier dus prima en inderdaad is het hier heerlijk rustig.

In Kuta werden we afgezet op Kuta Square een winkelstraat met de meest moderne winkeltjes. Wat aankopen gedaan maar de warmte dreef ons al gauw naar de airco van de Mac voor een Mc Flurrie... Daarna naar het strand waar we de zonsondergang wilden zien. We kwamen daar aan en onze 1e gedachte was, wat een aggenebbische zooi, maar dat viel achteraf best wel mee, je moet even aan het systeem wennen. Er loopt een voetpad boven langs het strand, daarnaast staat op het strand om de zoveel meter een koelkast met een paar stapels plastic tuinstoelen. De hele bovenstrook is aangeplant met bomen en palmen voor de broodnodige schaduw. Je bestelt een drankje (krijg je zonder glas), stoel wordt voor je neergezet en een kratje dient als tafel, je zit gewoon in een rondje met voor jou onbekende mensen. Achteraf was het best gezellig, de één haalt een bord eten en smult daar lekker van, een ander pakt z'n gitaar en riedelt er lustig op los, een aantal zingen mee en dat maakte het allemaal supergezellig. Bert stond nog wel even boven op een rode mierennest en dat heeft hij geweten, haha, hij had hulp nodig om een hele colonne van zijn benen af te krijgen. Stond daarna wel in brand maar daar hadden we natuurlijk wel weer een zalfje voor, de aansteller.....

Zitten daar net gezellig lopen er 2 van de groep voorbij die naar Benoa waren verhuist, een uur rijden van ons vandaan. Hoe klein is de wereld soms? De zonsondergang was zeker de moeite waard om op te wachten waarna we de stad zijn ingelopen om een goed restaurant te vinden. En die hebben we gevonden..........

Vanmorgen stond Bert vroeg op om te gaan Raften. Om half 9 werden er 5 van onze groep opgehaald voor dit avontuur. Prachtige rit naar Ubud alwaar ze 500 treden naar beneden moesten lopen, haha blij dat ik hier rustig kon ontbijten en daarna ontspannen liggen lezen aan de pool. Zwemvest aan, helm op, spullen in de waterdichte tas en na de gezamenlijke uitleg gingen ze met een boot of 8 op weg. De groep van Bert vertrok als laatste maar kwam natuurlijk als 1e aan, competitiegedrag alom aanwezig. Het eerste stuk was nog ongerepte natuur en het 2e gedeelte was gecultiveerd, maar niet minder mooi. Bert wilde de stroom van een waterval ontwijken en viel overboord, gelukkig hebben ze hem wel weer opgepikt................. Na anderhalf uur en 11 km je te pletter werken kregen ze een zeer uitgebreide lunch aangeboden. Als beloning hoefden ze nu maar de helft aan traptreden omhoog te klimmen, wel tussen de rijstplateau's. Mijn dag was behoorlijk minder spectaculair maar net zo prettig.............

• 03 November 2011 - 12:10

Van Lucienne:

Hoi Dini en Bert,

Leuk al die verhalen. Hier een tip voor jullie van Sally: als je naar de plaats Jimbaran gaat en richting strand rijdt, dan zijn daar allemaal restaurantjes die allemaal hetzelfde bieden voor dezelfde prijs. Gezellig en lekker!!! Je ziet ook nog de zon ondergaan.
    Nog veel plezier.

• 03 November 2011 - 15:43

Steven:

Nou, zo te zien gaan jullie het óók op Bali wel redden. Huur een fiets en peddel wat rond! Heb ik een keer op TV gezien.
    En laat Bert dan níet bij een rivier op een boomstam gaan zitten, want dat blijkt meestal een krokodil te zijn.

Hou vol, daar in die ellende! Je mag weer gauw naar huis waar het ontbijt uit maar één gang bestaat!

• 04 November 2011 - 07:10

Alex:

Raften! super!! en dat mierennest! :D