Dinsdag 1 november Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu Dinsdag 1 november Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu

Dinsdag 1 november Sanur

Door: Dini

Blijf op de hoogte en volg Dini

02 November 2011 | Indonesië, Sanur

Dinsdag 1 november 2011 Sanur

Gisteren na aankomst zijn er 2 echtparen vertrokken naar verschillende hotels daar zij de laatste dagen van deze vakantie op Bali in een luxe 5 sterren resort willen doorbrengen. De rest zit hier in het hotel en de vertrekdatum komt voor enkelen al zeer dichtbij. Een aantal hebben nog een paar dagen tot een week bijgeboekt, wij zijn de enigen die tot 20 november blijven..... haha verschil moet er zijn.

We hebben een gezellige groep gehad, geen gezeur en iedereen was even enthousiast. Onder de "strenge" leiding van Ely liep het ook allemaal op rolletjes, wat een leuk mens. Ze begon de dag met Selamat pagi beste mensen, selamat pagi, allemaal goed geslapen, ja? Om even later verder te gaan met, beste mensen even luisteren, ja. Niemand had het lef om dat niet te doen..... onzin natuurlijk, het ging allemaal reuze relaxt. We moesten even wennen aan het feit dat ze alles één of twee keer herhaalde, wat soms alleen maar verstandig was. Ely vertelde dat men in het Indisch geen meervoud kent zoals wij, het woord wordt gewoon 2x gezegd, dat is dan het meervoud. Misschien dat zij dat daarom ook in het Nederlands deed. Sommigen werden er in het begin een beetje melig van. Als ze dan vroeg, beste mensen, zijn er nog vragen, ja, er dan rustig werd gevraagd, hoe laat vertrekken we? Maar ze had ons gauw door en liet zich niet van de wijs brengen.

Vanmorgen erg vroeg wakker geworden, nog even wennen aan het feit dat we nu rustig aan kunnen doen. Verslag van gisteren maar eventjes getikt en een aantal foto's uitgezocht. Na het ontbijt een samenkomst met de lokale vertegenwoordiger van NRV, Gert, een Belg die gaat zorgen dat wij dit eiland weer keurig verlaten. Meteen afspraken gemaakt over de excursies die we hier nog gaan doen. Donderdag begint Bert met Raften op de heilige Ayung rivier, naast Ubud, graad 2 is okay voor beginners. Aangezien Bert dit nog nooit heeft gedaan heeft hij volgens mij geen enkele graad maar het schijnt een mooi avontuur te zijn en een nat pak is hier niet zo erg. Na bijna 40 jaar huwelijk kan een beetje (veel) spanning natuurlijk geen kwaad....................... Beste mensen, ja, hij gaat zonder fototoestel, ja ja beste mensen dat is een unicum haha dat ding is gewoon een verlengstuk van hem geworden tijdens de vakanties. Gelukkig kan de camera niet tegen water...............

Vanmorgen was het 36 gr in de schaduw wat ons naar het zwembad onder de rieten parasols dreef. In de loop van de middag kwam de bewolking opzetten wat een goed startsein was voor een strandwandeling. Mooie luchten met die opkomende bewolking en die felblauwe achtergrond. En dan al die bloemen die zo uit de boom komen vallen, het is allemaal zo uitbundig en het geeft je zo'n goed gevoel. Wel dom dat ik vergeten ben mij in te spuiten met Deet met als gevolg dat ik 3x ben gebeten. En het zijn lelijke bulten die je daarvan krijgt, er zit er eentje in mijn nek en eerlijk is eerlijk ik ben er een stuk beter uit gaan zien, maar niet heus.

Het kost even tijd om een goed restaurant te vinden maar vanavond was de gado gado lekker.
Welterusten allemaal

• 02 November 2011 - 12:24

Steven:

Gewoon mee gaan raften, Dini! Als die bult in je nek groot genoeg is blijft je áltijd drijven!