Vrijdag 18 + zaterdag 19 november Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu Vrijdag 18 + zaterdag 19 november Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu

Vrijdag 18 + zaterdag 19 november Sanur

Door: Dini

Blijf op de hoogte en volg Dini

19 November 2011 | Indonesië, Sanur

Vrijdag 18 + zaterdag 19 november Sanur

Hallo allemaal,
Morgen is voor ons de laatste dag op Bali. Met gemengde gevoelens verlaten wij dit bijzonder aantrekkelijke eiland. Natuurlijk verlangen we naar de kids en onze kleine meid die inmiddels al 2 jaar is. Gelukkig komt ze aanstaand weekend bij ons logeren zodat we de gemiste tijd kunnen inhalen...... Opa gaat dan weer met haar op de driewieler racen (op de 2 achterwieltjes en duwen met de stang) en daar verheugd hij zich nu al op. Na een paar rondjes valt hij er bijna dood bij neer maar dat mag de pret niet drukken. Ze gilt het uit van plezier en dat is de juiste motivering om je helemaal het schompes te rennen. Gelukkig is het geen drieling............

Maar goed dat is pas volgend weekend, nu beginnen we morgen aan de laatste dag. Gistermorgen was Bert om 5.00u al op het strand om bij verschillende getijden speciale kiekjes te maken. Daar krijgt hij nou nooit genoeg van, ik bleef lekker liggen. Na het ontbijt om half tien is hij nogmaals naar het strand gegaan om tot 12.00u te kijken naar wat er dan zoal gebeurd op visgebied. Daarna hebben wij ons prima vermaakt aan het zwembad. Liggend in de schaduw en af en toe het bad in voor de nodige verkoeling. Om een uur of half drie kwam de bewolking opzetten en zijn we maar eens voor de laatste keer naar de Mac geweest voor een McFlurrie, kost nog geen euro..........de 2. Daarna nog wat laatste boodschapjes gedaan, een heerlijke Balinese lichaamsmassage van een uur en het eten was 's avonds bij Mama Putu voortreffelijk, wat zullen we dat missen. Natuurlijk kook jezelf thuis ook lekker maar de entourage doet ook wat. Open terras, lekker warm, ventilator boven je aan en een uitzicht op de straat waar van alles langskomt wat afwijkt van ons Nederlandse straatbeeld. Ook niet onaantrekkelijk is de rekening, je betaald hier zo weinig dat je je bijna een beetje schaamt voor onze rijkdom. De fooien worden in ieder geval hogelijk gewaardeert.

Vanmorgen allereerst het grootste gedeelte van de reistassen ingepakt. Wij hadden veel teveel kleding bij ons maar dat weten we dan voor de volgende keer, je hebt hier echt heel weinig nodig. Na het ontbijt nogmaals een tijdje aan het zwembad vertoeft zodat we met een beetje kleur huiswaarts gaan. De warmte is zo weldadig dat het je gezondheid ten goede komt. Nog maar niet denken aan de kou in Nederland want daar verlang ik dus echt nier naar. Maar ja, overwinteren in een warm klimaat zit er nog niet in, onze werkgever stopt met het uitbetalen van ons salaris als we niet meer komen werken, en gelijk heeft hij. We hebben in ieder geval iets om naar uit te kijken want in deze warmte ben ik nog geen dag ziek geweest en dat is thuis wel anders, jammer genoeg. Niet klagen maar dragen is een gevleugelde uitspraak die ik als tegel maar boven de deur moet hangen............................. In de winter gewoon af en toe de zon opzoeken dat helpt ook.

Morgen om 15.00u brengt de taxi ons naar Denpasar alwaar we om 18.15u vertrekken naar Jakarta. De vlucht duurt 1 uur en 45 minuten en omdat het op Java één uur vroeger is komen we daar om 19.00u aan. Daar stappen we over op een andere vlucht die om 20.30u vertrekt richting Dubai voor een tankstop. Dan verder naar Schiphol waar we maandagmorgen landen om 7.45u Nderlandse tijd en dan is ons Indonesische avontuur definitief ten einde. Dat is wat ons betreft dan helemaal prima...............

Terugkijkend kunnen we zeggen dat het een enerverende reis is geweest. Veel gezien, op Java rondgereden met een leuke groep, ontzettend genoten, heerlijk gegeten en weinig betaald, wat wil je nog meer? Iedereen bedankt voor het meegenieten en de reacties op mijn stukjes. Tot een volgende grote reis...................

Nog een paar laatste foto's

• 19 November 2011 - 14:21

Alex:

Een hele goeie reis!! En tot maandag!! Liefs

• 19 November 2011 - 14:35

Steven:

Nou Dini, het was mooi dat we met je mochten meekijken, en nog móóier dat jullie er zo van genoten hebben, natuurlijk. Dat Bali lijkt me wel een aardig overwinter-plekje. Wie weet...

(wat had Bert trouwens een grappig pak aangetrokken, daar op dat bankje voor die McDonalds!)

Welkom thuis, straks, al zal het misschien even niet meevallen in het begin. Je hebt in ieder geval nog een paar(!) foto's om je later te helpen om nog eens mee terug te kijken op deze prachtige reis!

• 19 November 2011 - 15:12

Hans En Ted :

Hallo Dini en Bert

Jullie kennen ons wel niet, maar met véél plezier hebben wij jullie gevolgd tijdens jullie reis door Java-Bali.
    Volgend jaar zijn wij van plan om een groepsrondreis (na Costa-Rica, Thailand, Sri Lanka) Java-Bali te gaan doen.

De stukjes zijn erg leuk geschreven en de foto's in een woord práchtig, we hebben een mooie indruk gekregen wat ons volgend jaar te wachten staat.

De foto van het fruit waar jullie de naam niet van weten is Dragonfruit, van binnen een wit vruchtvlees met heel kleine pitjes, ze smaken een beetje fris/zurig, zit niet zo veel smaak aan.

Geniet van jullie laatste momenten op Bali en een behouden thuiskomst in ons koude kikkerlandje.

Bedankt dat we over jullie schouders mee mochten genieten (zonder dat jullie dat wisten) van al het moois dat Java-Bali te bieden heeft.

Hartelijke groeten van Hans en Ted

• 19 November 2011 - 16:35

Petra En Alex:

hallo dini en bert ,
    kleden jullie je wel warm aan voor de vlucht terug, vandaag was het wind stil en waterig zonnetje en frisssss....
    prettig terug vlucht toegewensd en hopelijk hebben jullie geen last van vertragingen zoals ons dat overkwam..kleine troost , het vliegtuig op Yakarta wacht op jullie hoor om mee te kunnen naar ons koude kikkerlandje.
    de 1e nachtvorst met ongelukken zijn al geweest.. dus Bert wordt w.s gelijk weer aan de slag

• 19 November 2011 - 19:28

Raymond & Sandra:

Fijne terugreis!!

• 19 November 2011 - 21:35

Henk En Simone:

Bert en Dini, we hebben genoten van jullie verhalen en foto's!
    We kijken weer uit naar onze avondjes samen.
    Heel goede reis en welkom terug straks!!!