Zondag 13- en Maandag 14 november Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu Zondag 13- en Maandag 14 november Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu

Zondag 13- en Maandag 14 november Sanur

Door: Dini

Blijf op de hoogte en volg Dini

14 November 2011 | Indonesië, Sanur

Zondag 13- en Maandag 14 november Sanur

Gisteren een ongekend rustige dag gehad waar ik heel kort over kan zijn. Ontbijt, zwembad, eind van de middag een helse massage, haha die Balinese dametjes kunnen er wat van. Ondertussen heb ik wat verklaarbare blauwe plekken............ we nemen maar aan dat het goed voor je lijf is. Er zit wel een groot verschil tussen de verschillende massagesalons hebben we gemerkt............... haha als ik al voet zeg schiet Bert in de stress......... en dan wil ik alleen iets over voetbal zeggen..... Voetreflexmassage is een veel te moeilijk woord voor mij, haha, hij loopt met een boog om die salon heen.

Vanmorgen vroeg opgestaan want we hadden fietsen gereserveerd. Nou hebben ze hier van die kleine fietsjes waar je met beide benen aan weerskanten gewoon mee kan lopen.... met handremmen die als je ze gebruikt een verschrikkeleijk schurend piepend geluid maken. De mensen schrokken zich te pletter als we moesten afremmen maar sprongen wel meteen opzij. Boven aan het strand loopt een fiets- looppad en wij zijn eerst linksaf gegaan totdat we niet verder konden. Het was eb en de vissers stonden voor in het water om de netten uit te gooien, prachtig gezicht. Dat schoot natuurlijk niet op als je net 400m hebt gefietst. Kleine schooltjes visjes sprongen zo omhoog uit het water en zwommen weer verder en dat achter elkaar, schitterend. Het leken net dolfijnen maar dan in een héél klein formaat. Het ging te snel voor een foto dus moeten jullie mij maar op mijn woord geloven.

Om 12.00u waren we weer in het hotel voor een paar uur aan het zwembad. Rond de klok van vijf hup die fiets weer op en nu naar de andere kant van het strand. Op het eind nog een prachtige zonsondergang mee mogen maken. Was een verrassing want de zon ging aan de andere kant onder, was ons gezegd. Nog een klein houten beeldje gekocht in een kraampje aan het strand. De mijnheer was er nog mee bezig en het viel mij op toen ik langs fietste. Op de terugweg gekocht, ze waren zo aardig dat ik ook maar niet heb afgedongen.

De zon was vandaag weer in ruime mate aanwezig. Lig of zit meestal in de schaduw maar nu ben ik toch verbrand tijdens de fietstocht, een kreeftje is er niets bij..................

Lieve allemaal dat we vanavond weer heerlijk hebben gegeten en daarna nog een McFlurrie hebben gescoord bij de Mac wordt een beetje vervelend om te herhalen maar het is wel een ontzettende lekkere afsluiting van de dag. Morgen weer vroeg op want we gaan op excursie naar Ubud.

Nog een paar foto's omdat dat meer zegt dan woorden.........................

• 14 November 2011 - 16:15

Steven:

Leuk, die prauwtjes, en mooi, die zonsondergangen!
    Dat van die richting waar de zon ondergaat is inderdaad lastig; soms laten ze 'm hier, soms laten ze 'm dáár in zee zakken, allemaal om de toeristen de verkeerde kant op te laten fietsen...
    Laat je niet in de luren leggen!

• 14 November 2011 - 17:14

J@n:

Mooie foto's Dini.
    Bert je hebt van die verzakte straat toch wel even een melding gemaakt voor de plaatselijke gemeente?