Zaterdag 29 oktober Bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu Zaterdag 29 oktober Bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu

Zaterdag 29 oktober Bromo

Door: Dini

Blijf op de hoogte en volg Dini

29 Oktober 2011 | Indonesië, Bromo

Zaterdag 29 oktober 2011 Bromo

Ik had het idee nog maar net in slaap te zijn gevallen toen de wekker ons wreed om 0.30u wekte. Mijn eerste gedachte was, wat een idioot om zo vroeg op te staan voor een bezoek aan een vulkaan............... Maar goed we wilden hem graag zien dan toch maar jezelf uit bed gooien, douchen, warme kleren aan en naar beneden voor een kopje thee. Daar stonden al behoorlijk wat van die malloten die hetzelfde wilden zien.

De afstand die we moesten rijden lag tussen de 60 tot 80 km (het leek véél meer), het eerste stuk ging met een minibusje, 10 van de 22 personen van onze groep gingen mee. We moesten een heel eind een berg op tot aan een overstapplaats waar we verder gingen in een Jeep. Dacht je alles gehad te hebben werd het nog veel steiler, de 4WD was regelmatig nodig en af en toe dacht ik, we glijden zo de afgrond in. Maar we kwamen zonder kleerscheuren boven om eerst naar een mooi punt met uitzicht op de Bromo met zijn wat grotere en kleinere broertjes gebracht te worden voor de zonsopgang. Die was uiteraard prachtig. Daarna berg af over een zandzee richting Bromo, natuurlijk deden de Indische mannen een wedstrijdje wie het hardste kon rijden over die zandvlakte, zal ook hier wel mannetjesgedrag zijn...............

Je kon tot aan de trap gebracht worden door een paard maar dat zag ik niet zitten op zo'n knol. Lopen gaat prima zolang het vlak is maar om bij die trap te komen moest je toch een behoorlijk stuk klimmen en dat is nou niet één van mijn sterkste kanten. Maar ja, het alternatief was dat paard..................... Daarna ook nog meer dan 200 treden die trap op waar zoveel as/zand op lag (nog niet opgeruimd na de laatste uitbarsting)dat ze moeilijk te zien waren. Maar goed we zijn boven gekomen en het uitzicht was prachtig, de krater zelf was niet echt spectaculair maar hij mocht toch op de foto.....

De heenreis was twee en een half uur rijden met het busje, daarna 3 kwartier met de jeep en zo ook weer terug, en dat over zo'n 140 km.... Kun je nagaan hoe bochtig die wegen waren naar boven. Na de zonsopgang hebben we wel eerst voordat we naar de Bromo gingen het heerlijke ontbijt wat we hadden meegekregen genuttigd, en dat was lekker met een kop hete jasmijnthee!! Om een uur of elf waren we weer terug in het hotel, de halve Bromo uit je schoenen gooien,douchen en straks naar Malang, slapen doen we vanavond direct na het eten.

Bijgevoegd weer een link met wat foto's van gisteren en vandaag maar ik moet toegeven dat ik mijn camera ontzettend mis, rotding om nu stuk te gaan. De verstandhouding tussen Bert z'n kleine camera en mij is niet om over naar huis te schrijven........... Maar goed er staat wat op de gevoelige plaat en die zal ik jullie niet onthouden.

Thuis selecteren we een serie van de foto's die Bert heeft gemaakt en die zijn uiteraard vele malen mooier, hij heeft natuurlijk ook een schitterende camera, zeg ik nu jaloers. Maar goed die houden jullie nog tegoed.

Vanmiddag om 14.45u gaan we Malang bekijken, het oude voormalige Nederlandse gedeelte, we zijn benieuwd.

https://picasaweb.google.com/117274050567121899415/FotoSDiniPrambananEnBromo?authkey=Gv1sRgCM6E7ZOz4Y_c8gE#

  • 29 Oktober 2011 - 07:49

    Kristel :

    Mooi hoor die foto's ;)!!! Zo te zien os het echt mooi!!! Xx

  • 30 Oktober 2011 - 12:47

    Steven:

    Dini, kunnen ze die vulkaan niet op een normále tijd laten zien? Ik geloof dat de wekker zo'n beetje het belangrijkste attribuut van jullie vakantie-outfit is!

    Nou ja, als het de moeite waard is moet het maar. Ik denk dat ik de foto's van iemand anders (Bert?) zou kopen, maar ik ben dan ook niet zo van de vroege...

    Ik geloof dat er nog steeds flink genoten wordt, en dat is mooi om te lezen. In Malang maar een cameraatje kopen, zou ik zeggen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dini

Actief sinds 21 Dec. 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 36822

Voorgaande reizen:

01 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Rondreis Oost Turkije

21 Oktober 2011 - 21 November 2011

Rondreis Java&Bali

10 Januari 2010 - 10 Maart 2010

Down Under

Landen bezocht: