Donderdag 4 maart - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu Donderdag 4 maart - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu

Donderdag 4 maart

Door: Dini

Blijf op de hoogte en volg Dini

05 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Lieve allemaal,

Eindelijk een locatie waar ik ongelimiteerd gebruik mag maken van de pc. Daar maak ik dan ook dankbaar gebruik van en ben vanavond begonnen met de rest van de verslagen over te tikken zodat jullie weer helemaal up to date zijn. Of iedereen het nog leuk vind weet ik niet maar je kunt je altijd afmelden. Het is nu half twee 's nachts en ik ben eindelijk klaar, welterusten voor mij en een prettige (werk)dag voor jullie. Hoe gaat het met de afvalrace van mijn collega's, ik hoor weinig nieuws..
Liefs van ons allemaal

Donderdag 4 maart
Vanmorgen vertrokken om 8.30u uit Omapere voor een 89 km lange reis naar Kerikeri en dat ligt aan de andere kant van het Noordereiland. Een fantastische regenboog boven de baai hield ons nog even op, we hadden geen haast. Onderweg genoten we van de prachtige landschappen en het duurde dan ook niet lang voordat er gestopt werd voor de eerste fotosessie van vandaag. Een 2e schitterende regenboog was de schuldige.
Halverwege in Kaikohe gestopt en in een 2e hands winkeltje lekker gesnuffeld. Ina wees mij op een prachtig groot stuk onbewerkt Kauri-amber en die heb ik met een aantal kleintjes gekocht voor mijn stenenverzameling. Daar ben ik ontzettend blij mee. Nou nog kijken hoe ik dat allemaal in Holland krijg..
Daarna in Waitangi Treaty Grounds naar het museum geweest.
Het Waitangi historisch gebied is van bijzondere betekenis. Het is de plaats waar op 6 februari 1840 het “verdrag van Waitangi” door de leiders van de diverse Maori stammen en door Lt Gouverneur Hobson namens koningin Victoria ondertekend werd. Rond het huis waar toen het verdrag getekend is ligt een natuurpark met mangrovebos, een open kustlijn en oorspronkelijke bebossing.
We hebben het verdragshuis bekeken, er ligt een Maori oorlogskano en het Maori ontmoetingshuis waar de volgende boodschap geldt: Wees welkom om je woede, je ontevredenheid en je vragen mee naar binnen te nemen, maar als u gaat, neem dan als gift vrede, tevredenheid en vriendschap mee.
Jullie kunnen dat bekijken op www.waitangi.net.nz als je het leuk vind.
Het huis ligt op een heuvel met werkelijk een fantastisch uitzicht over de baai en met de zon volop schijnend hadden we het bijzonder naar ons zin.
In Paihia de kiosk opgezocht waar onze zeiltocht met de R. Tucker Thompson voor morgen is geboekt om de tickets alvast op te halen.
In de bibliotheek van deze stad nog even kunnen internetten en van Bert heb ik een paar prachtige hangers gekregen. Om een uur of half vijf op zoek naar de volgende locatie en die konden we niet makkelijk vinden. De verwijzing was niet duidelijk en we hebben dan ook een tijdje lopen zoeken.
Bij een benzinstation in Waipapa wist gelukkig iemand waar de Takou River Lodges lagen en dat was niet in Kerikeri maar 20 km verderop.
Echt in the midle of nowhere, maar wat staat die luxe Lodge op een schitterende plek, zelfs met een uitkijktoren, ja ja het kan niet op...................
Voor het diner moesten we terug naar Kerikeri want een restaurant is hier niet in de buurt.

  • 04 Maart 2010 - 15:56

    Imelda:

    Hoi Dini,
    je herkent ons niet meer. We kunnen achter je planten gaan staan en je ziet ons niet meer. Zoooo dun zijn we. Nog 6 dagen en je moet 2 keer kijken om ons te zien.

    Imelda en de andere collega's.
    Het is namelijk donderdagavond en het eten is er .

  • 04 Maart 2010 - 20:35

    Loes:

    Hallo Dini,
    Wat kun jij schrijven zeg! Ik word al moe als ik het lees wat jullie allemaal ondernemen. Maar wel erg leuk!
    Nog even.... en dan begint het harde leven weer. Groetjes,Loes

  • 06 Maart 2010 - 20:51

    Moochy:

    In kaikohe gestopt, lekker aan het shopping in a 2de winkeltje, echt leuk, dan naar het waitangi historisch gebied, schitterend om dit te mogen maken. TAKE CARE Groetje's moochy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dini

Actief sinds 21 Dec. 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 36821

Voorgaande reizen:

01 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Rondreis Oost Turkije

21 Oktober 2011 - 21 November 2011

Rondreis Java&Bali

10 Januari 2010 - 10 Maart 2010

Down Under

Landen bezocht: