Zaterdag 27 februari - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 februari - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 februari

Door: Dini

Blijf op de hoogte en volg Dini

04 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Zaterdag 27 februari
Vanmorgen na het ontbijt van 8.30u en een hartelijk afscheid op weg naar Rotorua ons volgende adres voor 3 nachten.
We konden Mt (Mount) Ruapehu en Mt Ngauruhoe (Mt Doom in de film “Lords of the Rings”) en Mt Tongariro aan de voorkant voorbij rijden maar op advies van Dayton, onze gastheer hebben we dat aan de westkant gedaan.
Aan de andere kant van Mt Ruapehu zijn we een onverharde weg van 14 km het Tongariro NP (Nationaal Park) ingereden, waar je alleen met een 4WD in mocht. Wat reden wij door een schitterend stukje natuur. Het vulkaangebied heeft de mooiste structuren en dat in de meest spectaculaire kleuren. Jammer genoeg was er een paar dagen geleden een aard- of bergverschuiving geweest en daardoor was een gedeelte van de weg afgesloten, dus de laatste 5 km hebben we niet gereden. Terug reden we (net als heen) weer door een waterstroom en dat moest toch wel even op de film. Dus weer gekeerd en deze spectaculaire doortocht heb ik gefilmd. Heen ging het nog rustig maar terug werden ze overmoedig en spoot het water boven de auto uit, de avonturiers. Mt Ruapehu ziet er vanaf de andere kant met de zon in de rug weer heel anders uit, prachtig rood en gedeeltelijk bedekt met sneeuw.
Bij Lake Taupo zijn we gestopt en hebben een echtpaar zwarte zwanen voor eeuwig vastgelegd in de mooiste poses. Wij logeren nu in een cottage aan de oever van Lake Rotorua met uitzicht over het meer, een eigen strand en steiger en het meer zit vol met zwarte zwanen, ha ha, honderden, we waren zo blij met dat ene echtpaar............. schitterend.
In Taupo zijn we de stad nog even doorgewandeld en bij een CD-winkel blijven hangen, waar moeten we alles laten...............
Vanavond eerst even het adres opgezocht waar ik maandag mijn in coma verkerende laptop kan brengen voor herstel en daarna Thais gegeten, heerlijk.
Nog even gekeken bij het Museum, een voormalig kuuroord een prachtig gebouw, als we tijd hebben gaan we deze nog bezoeken.
Er zijn een behoorlijk aantal kuuroorden hier met thermaal- en zwavelbaden. Op diverse plekken in de stad komen de zwaveldampen uit de grond en dat stinkt smerig naar zwavel. Vplgens mij zeg je heel gauw dat je je prima voelt in zo’n kuuroord om zo snel mogelijk uit die stinkbaden te mogen, tjee, wat een lucht.
Vanavond hebben we voor het eerst bij een restaurant op een bord BYO (bring your own) gelezen. Dat betekent dat je heerlijk gaat eten in een restaurant en je eigen drank mee mag nemen. We zagen dan ook diverse mensen met een fles wijn onder de arm of bier, fantastisch toch?
Dat vind ik nou echt iets voor Nederland, onze reputatie hebben we toch al tegen.

• 06 Maart 2010 - 14:35

Moochy:

Vulkaan gebied brengt voor deel en naar deel. Natuur verschuiving, zwaveldampen,en dan laat moeder naatuur haar beste kant zien aan jullie,landschap,water met kleuren, sneeuw,vogels te zien allemaal schitterend. En dan ye eigen fles wijn meneem in het restaurant, mooei is dat. genieten van jullie mooei reis nog, Moochy

• 06 Maart 2010 - 14:35

Moochy: