24 Februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu 24 Februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu

24 Februari

Door: Dini

Blijf op de hoogte en volg Dini

24 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,
We slapen nu in Tinakori Lodge dichtbij het centrum van Wellington. Aangezien mijn laptop geen enkel teken van leven meer geeft mocht ik van de aardige uitbater zijn 10 jaar oude laptop gebruiken. De mensen zijn hier bijzonder vriendelijk en ik maak er dan ook graag gebruik van. Gisteren in Appleby House in Richmond was geen Wifi en van Jane de eigenaresse mocht ik haar dongel (ze heten dus echt zo) gebruiken. Dat was geen goed idee want mijn laptop had ernstig bezwaar tegen dat ding want ik had meteen geen beeld meer en het rotding is nog niet van gedachten veranderd........... Ik probeer nog of een medewerker in een computerwinkel mij blij kan maken zodat ik de volledige verhalen nog kan plaatsen, zo niet dan maar een kort verslag van de laatste 5 dagen. De rit van 385 km van Awatuna naar Kaikouri was fantastisch. Kaikoura zelf was een bijzonder aantrekkelijk plaatsje, daar had ik wel een paar dagen willen blijven. De walvissafari was een succes, we hebben er 4 gezien en het was prachtig weer. Na Kaikouri naar Richmond in Appleby House, een zeer luxe accomodatie waar we een huis met 4 appartementen tot onze beschikking hadden, alleen al in de douche kon je rondfietsen....En dat huis stond op een bijzondere locatie, midden in de velden met rondom de bergen, geen buren en een super uitzicht. De eerste dag zijn we met de boot langs een aantal baaien gevaren en daarna nog het Abel Tasman NP bezocht. Een paar minuten met de auto van het huis en je was op Rabbit Island met een ruim 10 km lang strand, schitterend, wat hebben we daar de volgende dag een mooie wandeling gemaakt. Vanmorgen om 8.30u in de auto voor de 158 km lange reis naar Pickton om daar met de ferry naar Wellington te varen. Ook deze vaart was fantastisch, mooi weer, een gesprek met een bijzonder aardig Australische vrouw van 70 jaar gehad en dan is de reis van bijna 4 uur zo voorbij. We zijn enorm benieuwd wat we nog op het Noordereiland gaan zien.........


  • 24 Februari 2010 - 11:34

    Sandra:

    Hoi Dini en Bert,
    Wat maak jij leuke reisverslagen. Ik zit ervan te genieten.
    Dini heel leuk wat je geschreven hebt. Helemaal top. De kleine gaat het allemaal zeker leuk vinden. En ja, het geslacht is voor een ieder geheim. Blijft er toch nog iets een verrassing voor collega's en families.
    Gr. Sandra

  • 25 Februari 2010 - 21:12

    Moochy:

    Hallo lieve mensen.

    Zo te zien van uit deze verslag, heb moeder natuur haar mooie kant toch zien, walvissafari, (4) gezien, prachtig weer, en a bijzondere locatie met en mooie uitzicht zo te zien bij deze verslag, shitterend. Afscheid van de zuideiland,over stappen naar de noordeiland fenomenaal. Ik hoop dat moeder natuur laat haar mooie kant zien op de noordeiland. Over de laptop. Ik hoop dat de laptop uit haar slaapstaand komt , zo niet wij hoor het wel aan deze kant van de planet. Genieten van jullie's ongelooflijk reis nog, en wij zijn benieuwd wat jullie nog op het noordereiland gaan zien. TAKE CARE allemaal. MOOCHY.

  • 21 December 2013 - 23:03

    Wim :

    Bert en Dini,

    Middels deze weg vond ik jullie weer.
    Sinds 1989 geen contact meer met jullie gehad..dit had met heel trieste omstandigheden te maken toen.
    Heel toevallig met het zoeken naar reis verslagen,en jullie !! Gevonden ;-)
    Mooie verslagen van leuke reizen !
    Graag hoor,lees ik van jullie hoe het nu met jullie is ?

    Groet,

    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dini

Actief sinds 21 Dec. 2009
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 36824

Voorgaande reizen:

01 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Rondreis Oost Turkije

21 Oktober 2011 - 21 November 2011

Rondreis Java&Bali

10 Januari 2010 - 10 Maart 2010

Down Under

Landen bezocht: