Donderdag 18 februari - Reisverslag uit Awatuna, Nieuw Zeeland van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu Donderdag 18 februari - Reisverslag uit Awatuna, Nieuw Zeeland van Dini Hagewoud - WaarBenJij.nu

Donderdag 18 februari

Door: Dini

Blijf op de hoogte en volg Dini

17 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Awatuna

Hallo allemaal, morgen vertekken wij naar Kaikoura waar we 2 nachten blijven en een walvissafari gaan doen. Geen idee of ze daar Wifi in de accommodatie hebben, zoniet dan versturen we het verslag wat later. Tot 10 maart blijven ze komen....................

Donderdag 18 februari
Lieve allemaal, ik dacht het wordt vandaag een heel kort verhaaltje want onze avonturenjacht was door omstandigheden even gestopt. Hoe dat zo, nou het heeft de hele nacht pijpenstelen geregend. Niet zo'n Hollands buitje waar je ook wel behoorlijk nat van kan worden, nee hier valt het water met bakken naar beneden.
Vanmorgen dus pas om 8.30u aan het ontbijt. Er waren in totaal 10 gasten en het was reuze gezellig, de regen noopte ons niet om 9.00u al in de starthouding te staan. Lekker gekletst tot een uur of 10 en daarna naar het appartement om eens een dagje rustig aan te doen. Lekker lezen, de paar foto's bekijken die we gemaakt hebben........ Maar je zit nu eenmaal in een bepaald ritme en je bent natuurlijk hier om toch wat van de omgeving te zien. Om een uur of 3 klaarde het weer wat op en aangezien wij ons niet door een stortvloedje laten weerhouden, de auto in en op weg naar Lake Kaniere, richting Hokitika.
Op weg hierheen was het ons opgevallen dat er enorm veel kreken waren die droog stonden en de rivier onder de lange brug die we passeerden was een smal stroompje. Nu ziet het er heel anders uit na 2 dagen stortregen, door de kreken stroomt het water van de bergen met geweld naar de meren. De Dorothy Falls stortte haar water met enorme kracht de kreek in, schitterend. Daar hebben we ook de Dorothy Creek Walk gedaan naar het Lake Kaniere. Wat een mooi gezicht, de achterliggende bergen in de mist, het bruine water stroomt het meer binnen en dan is het water ineens heel kalm, bijna sereen, indrukwekkend.
Het plan was om een stuk rond het meer te wandelen maar door de regen werd het een autorit, ook prachtig. Verder op weg was de Tamanelli River volledig buiten z'n oevers getreden en de hekken rond de weiden kwamen er nog maar net bovenuit. Zelfs de weg naar de farm stond onder water. Bert en Harry hebben een possum gezien maar hij was verdwenen toen wij keken. Na die kiwi van gisteren ben ik een beetje wantrouwig geworden...........
Ooit heb ik op de markt knollen gekocht met de naam liefdeslelies, de latijnse naam weet ik niet, en met veel zorg kwamen daar het eerste jaar prachtige maar kleine bloemen in. Dezelfde planten zie je hier met zo'n overvloed aan bloemen waar je helemaal stil van wordt. Ze zijn er in de kleuren wit en blauw en staan overal in volle bloei. Je ziet ze hier ook als hagen en tjee wat ben ik daar jaloers op, wat een pracht.
We hebben heerlijk zalm in Hokitika gegeten en met een voldaan gevoel naar ons appartement teruggereden. We zaten niet op regen te wachten maar we beseffen nu wat water met een land kan doen. Het is verbazingwekkend hoe het landschap verandert na 2 dagen zware regenval maar wij zijn achteraf blij dat we dit hebben gezien.
Het is vreemd dat ik de belevenissen van donderdag 18 februari zit te tikken en jullie moeten nog aan die dag beginnen............Het is hier precies 12 uur later.

• 19 Februari 2010 - 20:59

Moochy:

ZO te zien van uit deze verslag,geef de natuur haar donker kant even laater zien,regendruppels die in groote getalen naar beneden vallen,zandvliegen die prikt(signaal door te geven te laat)vorige verslag. In de north heb je wel kleinje's( ? ). Kiwi niet te zien buiten, wel binnen(Auckland museum).Walvis ook binnen(?).Lieve mensen,wacht niet op de regen,maar ga gezellig naar de volgende bestemming. Genieten van alles nog & tot de volgende verslag. groetje's MOOCHY